Oostkust - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu Oostkust - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu

Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 Mei 2014 | Australië, Mission Beach

Hi there,
Daaaar zijn we weer! Tijdens het typen van mijn vorige verslag zat ik in Mission Beach, inmiddels zijn we ongeveer 16u verder naar het westen en zitten we in Noosa.

In Mission Beach zijn we twee nachten gebleven, maar daar was behalve een heel mooi strand echt niks te beleven. Wel onze eerste kampvuur op het strand gehad en een soort tour gedaan om walibi's en een soort vogel te spotten. Ohja en met de shuttle naar een ander gedeelte van mission beach. We zouden na 4u weer opgehaald worden, maar er waren drie winkels dus hadden het na 10min al gezien en moesten dus langggg wachten. Typisch Mission Beach. Maargoed, hierna stapten we op de bus naar Townsville. Vanuit Townsville hebben we de ferry naar Magnetic Island gepakt en ook hier zijn we twee nachten gebleven. Het hostel was ergens in the middle of nowhere en echt pal aan zee. Er lopen daar veel possums rond in het hostel en ook schijnt het eiland er bekend om te zijn dat je er koala's kan spotten, maar wij hadden al een tijdje geen dag strand en relaxen meer gehad dus hebben heerlijk genoten van de zon en een dag niks doen. En had ik al verteld dat de spinnen hier in Aussie echt meeeega groot kunnen zijn? Niks voor mij...
Na Magnetic zijn we 1 nachtje in Townsville gebleven. Het is jammer dat je op heel veel plaatsen niet in de zee mag zwemmen omdat het te gevaarlijk is. Maar gelukkig hebben ze bijna overal de Lagoon (zwembad) uitgevonden welke overal ook heel mooi zijn.
Na Townsville stapten we weer op de bus en 5u later waren we in Airlie Beach. Na weer een stuk met mn backpack lopen (ik begon mijn reis met 9 kilo, inmiddels zit ik op de 16....) kwamen we aan bij ons hostel. Even twee dagen rustig aan gedaan, Airlie verkend en toen was het tijd voor the whitsundays! We hebben twee nachten op een zeilboot gezeten, waar we weer hebben gesnorkeld, op het dek gelegen, de mooiste zonsondergangen hebben gezien, mee hebben geholpen met zeilen, op het mooiste en witste strand ooittt zijn geweest (white heaven beach) en verder lekker hebben gechilled met de leuke mensen van de groep. Het weer was ook gelukkig echt prachtig.
Hierna nog 1 dag gebleven, gezellige afterparty van the whitsundays gehad en op maandagavond stond ons een lange busreis te wachten van 12,5u naar Hervey Bay. Ik merkte dat alles (weinig slapen, slecht eten, veel reizen etc) mn lichaam een beetje op begon te breken dus we hebben in Hervey Bay de dag doorgebracht onder een dekentje voor de tv. Heerlijk! De volgende dag weer doorgereisd naar Noosa, waar we vorige week woensdag aan zijn gekomen om de Fraser Island tour te gaan doen. Donderdags vertrokken we: in onze jeep, op naar Fraser! Je hebt daar geen wegen maar je rijdt alleen maar over het strand of hobbelige heuvels binnendoor. Zoo gaaf! Toen ik aan het rijden was helaas wel een ongeluk gehad omdat de auto achter mij bovenop ons knalde. Ze waren bezig met een selfie maken dus zagen niet dat ik afremde voor een stroom water...... Hebben we dat ook is meegemaakt en het is gelukkig goed afgelopen, alleen schade aan de auto's.
We zijn op de mooiste plekken geweest en ook bij een scheepswrak die er al 80 jaar ligt.
De groep was super leuk dus de avonden werden feestend in de bar doorgebracht. Eenmaal terug in Noosa nog een afterparty gehad en vandaag helaas afscheid genomen van iedereen..

Over een maand begint m'n terugreis naar huis weer :( Ik zou heeel graag hier nog langer willen blijven, maar ik verlang ook wel naar een bord met groentes aardappels en vlees, na de eeuwige pasta en noodles hier. Natuurlijk kan je hier ook groentes kopen maar voor een backpacker is het niet te betalen om dit regelmatig te doen. Het leven is in Australië 2x zo duur als in Nederland. Oke, als je werkt verdien je ook 2x zoveel, maar aangezien ik alleen maar geld uitgeef hier.. ;)

Anyway, morgenochtend gaan we weer met de bus mee en hoeven we maar 2,5u te reizen voor we in Brisbane aankomen. Ook weleens fijn, een (voor australische begrippen) korte busreis. We blijven een paar dagen in Brisbane en dan gaan we richting Gold Coast en Byron Bay.

Dat was het weer.. ik hoor ook graag van jullie alle nieuwtjes!!
Liefs vanuit Noosa

Ps. Lieve mama en zus en alle lieve vriendinnetjes met een kleintje, fijne moederdag!!

  • 11 Mei 2014 - 17:22

    Gerry:

    Leuk reisverslag lieverd! Wat heb je al veel gedaan en gezien. Ik begrijp dat al die nieuwe indrukken en al dat reizen best vermoeiend is. Maar als je weer thuis bent kun je lekker uitrusten en zorgen dat je weer voldoende vitaminen binnenkrijgt. Geniet er nog maar even goed van deze laatste weken in Aussie. Tot horens! X

  • 11 Mei 2014 - 19:27

    Herman:

    Leuk verslag lieve dochter! Wat een ervaringen en dat allemaal in een relatief korte tijd! We zijn heel benieuwd naar je foto's! Nog even niet denken aan je terugreis, dat doen wij wel :). Nog heel veel plezier!

  • 12 Mei 2014 - 14:36

    Elise:

    Wat een reis lieve zus! Van de ene plek naar de andere en overal weer nieuwe indrukken en belevenissen....echt gaaf! Met name white heaven beach lijkt me prachtig :-) Enjoy! Xxxx

  • 15 Mei 2014 - 18:52

    Esther:

    Lieverd, wat leuk om weer een verslag van je te lezen (heeft even geduurd maar ik heb er even tijd voor gemaakt) Gelukkig heb ik je van het weekend even gesproken over de app! Geniet er nog maar even lekker van! Als je terug bent krijg van je moeder de benodigde vitamines weer lees ik, dus dat moet goed komen! Ik mis je! GENIET! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Mijn eerste reis

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2014

Laatste reisverslag:Taipei

22 Mei 2014

Einde oostkust

11 Mei 2014

Oostkust

25 April 2014

Cairns en Darwin

04 April 2014

Roadtrip en Melbourne
Marije

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 6814

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 02 April 2015

Backpacken in Thailand

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: