Einde oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu Einde oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu

Einde oostkust

Blijf op de hoogte en volg Marije

22 Mei 2014 | Australië, Brisbane

Hi mate,

De oostkust zit erop, helaas! We hebben heel veel mooie en gezellige plaatsjes gezien, de mooiste excursies gedaan en ons oostkustavontuur eindigde in Byron Bay.
En nu.. zijn helaas alweer de laatste drie weken van mijn reis aangebroken...

Ik zal nog wat vertellen over de afgelopen periode:
Na Noosa zijn we naar Brisbane gegaan, waar we 3 nachten zijn gebleven. In Brisbane hebben we weer (een aantal van) onze australian backpackers buddies gezien waar we onze reis twee maanden geleden mee zijn begonnen. Australië is zo groot maar je verbaast je erover hoe je sommige mensen tegen blijft komen, echt heel leuk!
Maargoed, Brisbane dus. Het is ook best een grote stad, dus we hebben deze dagen vooral de stad verkend en we zijn naar de bioscoop geweest enzo.
Op donderdag vertrokken we voor twee nachten naar Surfers Paradise, wat onderdeel is van de Gold Coast. Het is nog best een groot dorp met een mooi strand ennn de Aquaduck! Dit is een bus die ook kan varen, toch leuk om zo de omgeving te zien op een regenachtige dag.

Op zaterdag zijn we naar Byron Bay gegaan. Wat een heeeerlijk sfeertje hangt daar! Echt veel hippies en zo'n relaxte sfeer hangt er ook, overal spelen mensen op hun gitaar en jambee. Ik hou ervan! De dagen brengen we dan ook relaxt door, pizza etend aan de zee en smoothies drinkend op het strand. Ook hebben we een wandeling gemaakt naar de vuurtoren (cape byron) waar we walvissen en dolfijnen hebben gezien en natuurlijk weer hebben mogen genieten van een heel mooi uitzicht.

Vanmorgen zijn we weer terug naar Brisbane gegaan, want zaterdagochtend om 6u vliegen we vanaf hier terug naar Cairns. Weg van de winter en op naar het mooie weer!

Ik wil er eigenlijk niet over praten want ik zou heeeel graag nog wat langer (een jaartje ofzo :p) hier blijven, maar op 3 juni neem ik afscheid van mijn travelbuddy en vriendinnetje Manouk en zal ik een week naar Taiwan gaan om daar Taipei te verkennen. Op 11 juni vertrek ik vanuit Taiwan naar Bangkok en ik zal op 12 juni in de ochtend aankomen op Schiphol. Wat zal mijn lieve kleine nichtje Ninthe gegroeid zijn deze drie maanden..

Ik probeer weer een blog te schrijven als ik in Taiwan ben en zo niet, tot over drie weken in Nederland!! :)

Liefs

  • 22 Mei 2014 - 14:48

    Alwin:

    Cool! En Taiwan! Ook cool! Have fun nog even!

  • 22 Mei 2014 - 22:18

    Gerry:

    Lieve Marije, wat fijn om weer wat van je te horen! En super dat je het zo naar je zin hebt. Natuurlijk is vakantie vieren en doen waar je zin in hebt iets wat je heeeel lang vol kunt houden. Maar ik ben blij dat het eind in zicht komt. Ik wil je toch graag weer wat dichterbij hebben.Geniet nu nog maar even goed van deze laatste weken. Groeten aan Manouk en heel veel liefs voor jou!

  • 22 Mei 2014 - 22:37

    Elise:

    Wow, wat een prachtige strandfoto!! Nog even lekker genieten zus en dan gezellig weer naar ons toe. We missen je! Veel liefs en dikke kus van Ninthe, die inderdaad lekker doorgroeit (gelukkig maar :P)

  • 24 Mei 2014 - 03:50

    Manouk:

    Ik ga jou missen.... :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2014

Laatste reisverslag:Taipei

22 Mei 2014

Einde oostkust

11 Mei 2014

Oostkust

25 April 2014

Cairns en Darwin

04 April 2014

Roadtrip en Melbourne
Marije

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 6804

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 02 April 2015

Backpacken in Thailand

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: