Cairns en Darwin - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu Cairns en Darwin - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu

Cairns en Darwin

Blijf op de hoogte en volg Marije

25 April 2014 | Australië, Mission Beach

Hi mates,

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik op het vliegtuig stapte richting Australië. Aan de ene kant voelt het alsof ik hier al jaren ben, maar toch gaat de tijd ook wel weer heel snel. Inmiddels zit ik in Mission Beach, ong 2u van Cairns, maar ik zal beginnen waar ik de vorige keer gebleven was.

We zijn dus van Melbourne naar Cairns gevlogen, waar we een week zijn gebleven. Maandags zijn we naar het Great Barrier Reef geweest om te snorkelen en duiken. Echt suuupermooi, allemaal gekleurde vissen en koralen en ook haaien en een grote schildpad gezien! Een hele toffe ervaring die ik niet snel zal vergeten. Ook zijn we met een excursie naar de watervallen geweest, helaas zat het weer niet mee (hele dag regen) maar we hebben bij alle watervallen gezwommen en het blijft natuurlijk ondanks de regen heel mooi!
De andere dagen hebben we rustig aan gedaan, zijn we op stap geweest en hebben we bij de Lagoon gelegen. Lagoon is een zwembad bij de zee omdat de zee te gevaarlijk is om in te zwemmen.
Aan het eind van de week stond de hele stad op z'n kop omdat er een cycloon aan zat te komen. Supermarkten werden geplunderd, winkels bleven dicht met zandzakken voor de deur, de ramen van het hostel werden afgeplakt met tape & er was zelfs sprake van evacuatie in het hostel. Een hele belevenis, maar het heeft uiteindelijk weinig voorgesteld. Het regende en waaide wel hard, maar daar bleef het dan ook bij..
Door de cycloon was onze vlucht van zaterdag naar Darwin gecancelled en verzet naar zondagochtend. Uiteindelijk nog 4,5u op het vliegveld moeten wachten ivm vertraging maar zondagmiddag kwamen we dan toch eindelijk aan in Darwin. Je hebt daar 1 mainstreet waar alles gebeurd en wij zaten er middenin, heel chill! Dinsdag t/m donderdag hebben we een trip naar Kakadu en Lichtfield gedaan, dit zijn nationale parken die net zo groot zijn als de helft van Nederland. Jaja, we mochten weer kamperen.. We hebben veel gewandeld, geklommen en bij watervallen gezwommen. Ook hebben we een cruise gemaakt waar we krokodillen in het wild hebben gezien. Het weer was ook echt heerlijk, ong 35 graden. De avonden hebben we doorgebracht op campingspots, waar we mochten genieten van zo ongeveer alle insecten die Australië te bieden heeft ;)
De andere dagen hebben we doorgebracht met mensen van het hostel bij de Lagoon, in het bubbelbad van het hostel, bij de winkels en 's avonds in een bar tegenover het hostel.

Afgelopen zondag zijn we weer teruggevlogen naar Cairns. We hadden nog wel even willen blijven in Darwin maar ons vliegticket terug naar Cairns was helaas al geboekt. We zijn vijf dagen in cairns gebleven, waarvan we in ieder geval elke avond uit zijn gegaan haha. Enn afgelopen woensdag heb ik geskydived!! Ik had bestt een beetje last van klamme handjes in het vliegtuig ;) maar als je eenmaal aan de beurt bent heb je geen tijd meer om na te denken. Het was echt zoooo gaaf! De vrije val duurde ong 40 seconden en daarna was het nog 4/5min voordat we weer op de grond stonden, weer een ervaring om nooit te vergeten!
Gisteren zijn we voor de tweede keer naar het Great Barrier Reef geweest. We hadden met uitgaan wat mensen van de bemanning leren kennen dus konden gratis mee op de boot. Weer gesnorkeld en deze keer ook onderwaterfoto's kunnen maken! Heel gaaf om nog een keer te kunnen doen :) Helaas komt ook aan Cairns een einde en zijn we vanmorgen vertrokken met de bus richting Mission Beach. Ws blijven we hier twee nachtjes en dan gaan we verder met de bus langs de oostkust naar beneden. Op 2 mei worden we verwacht bij de Whit Sundays, waar we twee nachten op een zeilboot zullen verblijven. Ik heb er weer zin in & de tijd gaat hier veeeel en veelste snel. Over zeven weken moet ik alweer terug, maar daar ga ik nog maar niet aan denken..

Tot snel weer!!
Liefs Marije

Ps. ik kan helaas geen foto's uploaden omdat ik hier geen computer heb en als ik er wel eentje kan gebruiken, weigert 'ie het om foto's te uploaden :(
Update: laptop van mijn kamergenoot werkt wel mee, jeej! Dus wel wat skydive foto's toe kunnen voegen :)

  • 25 April 2014 - 12:23

    Jessica:

    Wat een avonturen, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet! X

  • 25 April 2014 - 19:27

    Henk Van Noorloos:

    Hoi Marije,

    Je maakt me wel jaloers met al je belevenissen. Geniet er van en zorg goed voor jezelf

    groetjes,
    Henk

  • 28 April 2014 - 09:48

    Janneke:

    Whooooo meis, ik had wat reisverslagen gemist dus heb even alles bijgelezen!
    Het is duidelijk te merken dat je het enorm naar je zin hebt en dat je geniet van je leven daar! Dat vind ik fijn.. En snorkelen, skydiven, stappen stappen stappen en ook nog even haaien, krokodillen en een cycloon overleven.. Heftig leventje daar ;-) maar gaaaaaaaaaaffff!
    Zo stoer dat je gewoon in je eentje bent vertrokken en dat je het daar gewoon even flikt om hele gave herinneringen te maken! You go girl!!!
    En om jou ook nog op de hoogte te stellen, want dat vroeg je.. Sander en ik hebben laatst een vakantie naar Jordanië geboekt! Whaaaaaa.. Ook zo veel zin in! Dan zijn we weer bijgepraat ;-) haha

    Ga zo door en enjoy your time Down Under!
    Veel liefs vanuit Breda, Xx

  • 04 Mei 2014 - 14:37

    Alwin:

    Ik ben jaloers!!!!!!!!! Geniet er nog van, voor je het weet ben je alweer terug!

    Groetjess Alwin

    P.S beste selfie ooit!!!!!!!

  • 06 Mei 2014 - 11:01

    Niek:

    Men oh men, wat een geweldige foto's, haha! Lijkt me zo'n toffe ervaring.
    Fijn dat je het zo verschrikkelijk naar je zin hebt en ik hoop voor je dat de tijd vanaf nu heeeel langzaam zal gaan. Al een McLeod voorbij zien komen? ;)

    Tot over 2 maanden (we ronden het gewoon naar boven af)!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Mijn eerste reis

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2014

Laatste reisverslag:Taipei

22 Mei 2014

Einde oostkust

11 Mei 2014

Oostkust

25 April 2014

Cairns en Darwin

04 April 2014

Roadtrip en Melbourne
Marije

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 6813

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 02 April 2015

Backpacken in Thailand

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: