Roadtrip en Melbourne - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu Roadtrip en Melbourne - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marije Noorloos - WaarBenJij.nu

Roadtrip en Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Marije

04 April 2014 | Australië, Cairns

Hi there!
Hier weer een berichtje uit Down Under! Ik lees net mijn vorige blog en het is typerend dat er niks meer van de plannen klopt want ze wijzigen hier ongeveer elke minuut ;) Anyway, ik zal beginnen vanaf vorige week woensdag, waar ik gebleven was.

Woensdag zijn Tim, Tom, Manouk en ik onze "beauty" van een stationwagen op gaan halen in Sydney. Wat een afgetrapte auto was dat haha. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt, dus we stapten vol goede moed in de auto. Op naar Melbourne!
Het begon enorm te regenen dus we besloten te overnachten ergens op een parkeerplaats. Wat een noodweer 's nachts! De volgende dag was het niet echt beter maar als je alleen maar in de auto zit is het niet zo erg. We hadden geklokt dat het om ong 19u donker wordt dus voor die tijd moesten we een nieuwe overnachtingsplek vinden. Deze vonden we bij Marlay Point. Het eerste wat we zeiden: wauw! Het was een heel groot meer, de auto stond aan de rand bij het water en het was een schitterende omgeving. We sliepen met zn drieën in de auto, Tim sliep in een tentje. Roeien met de riemen die je hebt is een uitspraak die nog vaak terug is gekomen deze dagen. Er zijn weleens mensen beter voorbereid vertrokken ;)

Anyway, de volgende dag kwamen we aan bij Melbourne en besloten een stukje van de Great Ocean Road te doen en daar een overnachtingsplek te zoeken. We kwamen uit bij Big Hill Track, ergens op de berg op een open plek omringd door bomen. Het is al snel pikkedonker dus we sliepen elke avond al vroeg. Voor zover we konden slapen met zn tweeën op de achterbank maaar knus was het wel.
Zaterdag scheen de zon en begonnen we aan de Great Ocean Road, een prachtige weg langs de oceaan. Wat een uitzichten! Ook mijn eerste kangoeroe en koala in het wild gezien, jeejj! We overnachtten op een campingspot aan het strand, waar we de zonsondergang hebben gezien en onze benen konden strekken tijdens een strandwandeling. Wat een vervelend leven hier!
Zondag gingen we verder op de Great Ocean Road, 's avonds sliepen we bij een meer. Inmiddels waren we het slapen in de auto wel zat en konden we niet meer normaal zitten zonder rug- en nekpijn, dus besloten Manouk en ik om naar Melbourne te gaan. De jongens hebben ons maandag netjes afgezet voor ons hostel en zo begonnen onze dagen in Melbourne. Het hostel was enormmm, 12 verdiepingen. Het ligt midden in de stad dus alles op loopafstand. We hadden leuke kamergenoten, dus daar hebben we de dagen mee doorgebracht. We zijn oa op het skydeck geweest (hoogste toren van victoria), naar de royal botanic garden, victoria's foodmarket and more. Oh en natuurlijk een heerlijk dagje op het strand gelegen! Genieten!

Vanochtend werden we om 5am opgehaald, om om 7am te vliegen naar Cairns in het noorden van Australië. Het is een gezellige stad, een stuk rustiger dan Melbourne en Sydney. En ook veel warmer jeejj. We willen vanaf hier naar de Great Barrier Reef en ik wil gaan skydiven. Wat we verder gaan doen.. who knows! We gaan het weer zien. De dagen vliegen in ieder geval voorbij :(
Ik hoor graag van jullie en alle nieuwtjes, en for now: fijne dag!

No worries!

• 04 April 2014 - 14:51

Sanne Veens:

Hi Marije,

Leuk om je verhaal weer te lezen!! Ben benieuwd naar foto's want het 'klinkt' allemaal erg mooi!
    Nog heel veel plezier daar!

• 04 April 2014 - 16:28

Sara:

Superleuk om te lezen #2!! :D Lekker alles doen waar je gelukkig van wordt daar. Klinkt heel vet, die Great Ocean road! Véééééééél plezier en dikke kus!

• 04 April 2014 - 16:41

Thea:

Wat een leven...volgens mij verlang je weer naar huis haha

• 07 April 2014 - 07:53

Elise:

De ene bijzondere ervaring na de andere....super om te lezen dat je het zo leuk hebt daar! Stiekem hadden wij natuurlijk gehoopt dat je zou aftellen tot je weer naar huis mag, maar helaas ;-) Lieve zus, geniet ervan! Veel liefs van ons en een dikke kus van Ninthe <3